Projekt został przygotowany w partnerstwie Gminy Tarłów z Fundacją Rozwoju i Innowacji WIR ramach Priorytetu V Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działenie 5.4, Poddziałnie 5.4.2 Rozwój Dialogu obywatelskiego i nosi tytuł "NASZA GMINA- WSPÓLNA SPRAWA". Wniosek złożono do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie pełniacej funkcję instytucji organizującej konkurs.
Głównym celem projektu jest podniesienie znaczenia procesu konsultacji społecznych wśród pracowników Urzędu Gminy Tarłów, organizacji pozarządowych działających na terenie gminy oraz społeczności lokalnej.
Cele szczegółowe to:
- podniesienie poziomu wiedzy wśród pracowników jednostki samorządu terytorialnego oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych w zakresie wykorzystywania technik/ narzędzi konsultacji społecznych na terenie gminy Tarłów
- wzrost liczby skonsultowanych dokumentów publicznych poprzez organizację i przeprowadzenie dwóch procesów konsultacji społecznych na terenie gminy Tarłów.
W ramach realizacji projektu wsparciem w postaci szkolenia na temat organizowania i prowadzenia konsultacji społecznych zostanie objętych 20 pracowników Urzędu Gminy Tarłów oraz 15 przedstawicieli Organizacji pozarządowych.
Ponadto zostanie utworzony punkt konsultacyjny, w którym zainteresowani pracownicy urzędu oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych będą mogli zaczerpnąć fachowej wiedzy w zakresie prowadzenia skutecznego dialogu społecznego. By rozpowszechnić proces konsultacji wśród mieszkańców zostaną zorganizowane i przeprowadzone konsultacje dwóch dokumentów publicznych, które dotyczą obywateli tj. Regulamin Utrzymania Czystości oraz Program Ochrony Środowiska w Gminie Tarłów. Spotkania z mieszkańcami będą miały charakter grup roboczych i debat publicznych.
Wynikiem powyższych działań będzie:
-wzrost poziomu wiedzy na temat konsultacji społecznych u 35 uczestników szkoleń oraz osób korzystających z punktu konsultacyjnego,
-zwiększenie świadomości mieszkańców na temat możliwości wpływania na kształt dokumentów publicznych poprzez udział w konsultacjach społecznych
- zaktualizowanie dwóch dokumentów publicznych o opinie mieszkańców, ekspertów oraz organizacji pozarządowych uczestniczących w konsultacjach.
Projekt będzie realizowany od 1 sierpnia 2013 r. do 31 lipca 2014 r.
W ramach projektu konsultacjom społecznym zostaną poddane dwa dokumenty publiczne, które dotyczą obywateli: Regulamin Utrzymania Czystości w 2013 r. oraz Program Ochrony Środowiska w Gminie Tarłów w roku 2014 . Na podstawie opinii mieszkańców dokumety zostaną zaktualizowane na kolejne lata.
INFORMACJA
Od dnia 30.10.2013 został uruchomiony PUNKT KONSULTACYJNO - INFORMACYJNY
dla pracowników JST i przedstawicieli NGO Konsultacje zgodnie z potrzebami i terminem
zainteresowanych.
ZAPRASZAMY !!!!!!!!!!!!!!!